اسپانسرشیپ کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

خانواده خوشحال از اینکه از طریق اسپانسرشیپی به کانادا مهاجرت کرده و در کنار هم هستند

دولت کانادا به منظور حفظ اتحاد خانواده هایی که تعدادی از اعضای آنها به کانادا مهاجرت کرده اند این امکان را فراهم نموده است که سایر افراد خانواده نیز بتوانند به آنها بپیوندند. کشور کانادا در این زمینه مقررات بسیار عالی جهت مهاجرت اعضای خانواده شهروندان و مقیمان کانادا تدوین نموده که در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم.

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره مهاجرتی کانادا

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

معنی اسپانسر چیست؟

ابتدا بهتراست با مفهوم لغوی و اصطلاحی اسپانسرشیب آشنا شویم. اسپانسر در لغت به معنای متعهد و ضامن و حمایت کننده مالی می باشد. منظور از اصطلاح اسپانسر در مهاجرت به کانادا یعنی فردی که دارای اقامت دائم و شهروندی کانادا می باشد و می تواند برای یکی از اعضای خانواده خود درخواست ویزا نماید.

در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه کسانی حائز شرایط حمایت از خانواده خود برای اخذ اقامت دائم هستند و چه کسانی می توانند از این حمایت برخوردار شوند. در این راستا به موضوعات زیر پرداخته خواهد شد:

چه کسانی می توانند افراد خانواده خود را به کانادا دعوت کنند؟

چه کسانی را می توان تحت برنامه اسپانسرشیپ به کانادا دعوت کرد؟

چه کسانی نمی توانند از طریق این برنامه درخواست اقامت خانواده خود را کنند؟

اخذ اقامت دائم از طریق برنامه اسپانسرشیپ چقدر زمان می برد؟

چه کسانی می توانند افراد خانواده خود را از طریق برنامه اسپانسرشیپ به کانادا دعوت کنند؟

دولت کانادا برنامه اسپانسرشیپ را برای کسانی در نظر گرفته است که مقیم دائم کانادا یا شهروند کانادا می باشند. این برنامه به این افراد اجاز می دهد تا برای اعضای خاصی از خانواده خود درخواست اقامت دائم نمایند.

برنامه اسپانسرشیپ یکی از برنامه های محبوب مهاجرت به کانادا می باشد. به موجب این برنامه افرادی که مقیم دائم یا شهروند کانادا هستند می توانند همسر یا سایر افراد نزدیک خانواده خود را به کانادا بیاورند. این برنامه دولت کانادا به منظور حمایت از خانواده و جلوگیری از هم گسستن خانواده ها تدوین شده است.

چه کسانی را می توان از طریق برنامه اسپانسرشیپ به کانادا آورد؟

برنامه مهاجرتی اسپانسرشیپی در طبقات مختلف خانواده اجرا می شود در هر طبقه شرایط خاص خود را دارد که در زیر توضیح داده می شود

اسپانسرشیپ همسر قانونی شخص یا شریک زندگی مشترک

شما ممکن است واجد شرایط حمایت از همسر یا شریک زندگی خود برای اخذ اقامت دائم کانادا باشید. اعم از اینکه همسر یا شریک زندگی شما در کانادا حضور دارد یا خارج از کانادا می باشد.

در صورتی که همسر یا شریک زندگی شما در کانادا باشد ممکن است بتوانید با دریافت مجوز کار آزاد فعلا در کانادا اشتغال پیدا کند و بدین طریق زوجین برخی از هزینه های مالی خود را تامین نمایند. در واقع مجوز کار آزاد به همسران این افراد اجازه می دهد در زمانی که پرونده حمایت اسپانسرشیپی آن تحت بررسی است بتوانند در کانادا اشتغال پیدا کنند.

با توجه به اینکه دولت کانادا زندگی های مشترک بدون ازدواج رسمی را به رسمیت می شناسد شما می توانید در صورتی که یک سال باهم زندگی کرده باشید درخواست اسپانسرشیپی شریک زندگی خود را مطرح نمایید.

اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ

حمایت کانادا از اتحاد خانوادگی به موجب برنامه اسپاسنرشیپ شامل پدر و مادر و پدر بزرگ و مادربزرگ نیز می شود. مقیم یا شهروند کانادا که می خواهد والدین یا پدربزرگ یا مادر بزرگ خود را به کانادا بیاورد باید ثابت نماید که توانایی مالی تامین هزینه های زندگی آنها را دارد. بنابراین متقاضی باید موافقت نمایید که حمایت مالی را خواهد کرد. کسانی که نتوانند توانایی تامین مالی هزینه های افرادی که به کانادا دعوت می کنند را ثابت نمایند ممکن است واجد دریافت ویزای طولانی مدت با ورود و خروج چند بار برای والدین یا پدربزرگ یا مادر بزرگ خود شوند.

اسپانسرشیپ فرزندان یا سایر افراد وابسته

اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید می توانید فرزندان خود را به عنوان همراه در درخواست مهاجرت خود برای اقامت دائم اعلام نمایید. در صورتی که به عنوان همراه معرفی نکنید یا اینکه واجد شرایط همراه بودن نباشند ممکن است بعدا بتوانید آنها را به کانادا بیاورید.

دولت کانادا در جهت حمایت از کودکان به مهاجرانی که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارند این امکان را می دهد تا در صورتی که ازدواج نکرده باشند و از خود فرزندی نداشته باشند بتوانند فرزندان نسبی یا فرزند خوانده زیر ۲۲ سال خود را به کانادا بیاورند و برای آنها اقامت دائم دریافت نمایند. در صورتی که فرزند بالای ۲۲ سال شما از یک وضعیت جسمی یا روحی رنج ببرد و نتواند از خود مراقبت نماید ممکن است واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا از طریق اسپانسرشیپی باشد.

اسپانسرشیپ بردار و خواهر و برادر زاده و خواهرزاده یا نوه یتیم

در برخی موارد شهروندان یا دارندگان اقامت دائم کانادا ممکن واجد شرایط حمایت از برادر یا خواهر و برادر زاده یا خواهر زاده و یا نوه خود برای مهاجرت به کانادا باشند. برای حمایت از نوه آنها باید مجرد و زیر ۱۸ سال سن باشند و قرابت آنها از طریق خون یا فرزندخواندگی باشد.

اسپانسرشیپ سایر بستگان تحت شرایط خاص

ممکن است شهروند کانادایی یا دارنده اقامت دائم کانادا واجد شرایط حمایت از سایر بستگان خود نیز باشد. برای حمایت از سایر بستگان به غیر از موارد فوق الذکر کسی که می خواهد به عنوان حامی مالی قرار گیرد باید یک کانادایی تنها محسوب شود. یعنی اسپانسر باید همسر یا شریک زندگی و فرزند و پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ نداشته باشد.

 شرایط شخص اسپانسر در مهاجرت به کانادا

برای حمایت از اعضای خانواده خود باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. شهروند کانادا یا مقیم دائم کشور کانادا باشید
  2. داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  3. در حال حاضر در کانادا حضور داشته باشید و یا اینکه قصد داشته باشید پس از اینکه همسر یا شریک زندگی شما اقامت دائم کانادا را دریافت نمود به کانادا نقل مکان کنید.
  4. موافقت نمایید که نیازی های مالی خانواده خود را تا مدت سه سال تامین خواهید کرد و همچنین باید ثابت نمایید که توانایی مالی تامین این هزینه را دارید.

چه کسانی نمی توانند به عنوان اسپانسر خانواده خود قرار گیرند؟

در مواردی ممکن است با اینکه شخص مقیم دائم یا شهروند کانادا می باشد نتواند واجد شرایط اسپانسر شدن باشد در نتیجه نمی تواند خانواده خود را به کانادا بیاورد. در زیر به این موارد می پردازیم:

  1. اشخاصی که در حال حاضر در زندان هستند
  2. اشخاصی که هزینه زندگی فرزندان خود را پرداخت نکرده باشند.
  3. اعلام ورشکستگی کرده اند و هنوز وضعیت ورشکستگی آنها مشخص نشده است.
  4. کسانی که به دلیلی غیر از معلولیت کمک های اجتماعی دریافت کرده اند
  5. کسانی که نتوانسته اند وام مهاجرتی خود را مسترد نمایند و یا اقساط وام خود را با تاخیر پرداخت کرده اند.
  6. قبلا برای یکی دیگر از بستگان خود درخواست اسپانسرشیپی کرده اند ولی نتوانسته اند تعهدات خود را برابر موافقت نامه ایفا نمایند.
  7. سابقا به جرائم خشونت آمیز یا جزائم علیه بستگان و یا جرائم جنسی محکوم شده اند.

هزینه مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ کانادا چقدر است؟

در صورتی که قصد دارید اسپانسر همسر خود قرار بگیرید و فرزند تحت تکفل دارید و یا از فرزندخوانده خود قصد حمایت دارید برای هر فرزندی که در این برنامه مهاجرتی معرفی می شود مبلغ ۱۵۰ دلار باید پرداخت نمایید. و برای همسر یا شریک زندگی خود باید مبلغ ۱۰۵۰ دلار پرداخت نمایید و هزینه اقدامات بررسی پرونده به شرح ذیل است:

  • هزینه اسپانسرشیپی   ۷۵ دلار
  • هزینه بررسی متقاضی اسپانسر ۴۷۵ دلار
  • هزینه حق اقامت دائم ۵۰۰ دلار
  • بیومتریک ۸۵ دلار

جمع کل : ۱۱۳۵ دلار

در صورتی که شخصی که حمایت می کند در کبک اقامت داشته یا قصد اقامت در کبک داشته باشد مبلغ ۲۸۹ دلار به هزینه های گفته شده اضافه خواهد شد.

برنامه مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ کانادا چقدر زمان می برد؟

اقدام از طریق برنامه اسپانسرشیپ حدود یک سال زمان نیاز دارد. البته ممکن است بنا به دلایل موجود در پرونده شما این مدت بیشتر هم طول بکشد. در صورتی که افسر پرونده دلایل و مدارک دیگری از شما مطالبه نماید تهیه و ارائه  آنها و بررسی مجدد ممکن است زمان را طولانی نماید. بهترین راه در جهت کاهش این مدت تشکیل پرونده در همان ابتدا به صورت کامل و زیر نظر کارشناسان متخصص در این زمینه است.

مراحل مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ کانادا

  1. اولین اقدام این است که شما بررسی نمایید آیا واقعا مشمول برنامه اسپانسرشیپی هستید یا خیر . برای این منظور می توانید با کارشناسنان متخصص ما مشاوره نمایید.
  2. در ویزای اسپانسرشیپ باید هم فرد اسپانسر درخواست خود را تکمیل و ارسال نماید و هم شخصی که از وی حمایت می شود. یعنی هم زمان دو درخواست تهیه و ارسال خواهد شد.
  3. اثبات توان مالی
  4. تعهد فردی که درخواست اسپانسری نسبت به او شده است مبنی بر اینکه تلاش خود را برای تامین هزینه های زندگی خود خواهد کرد.
  5. فردی که اسپانسر شده است باید تعهد کتبی بدهد بین ۳ تا ۲۰ سال بسته به نوع اسپانسرشیپی از فرد دعوت شده حمایت مالی خواهد کرد.
  6. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه حداکثر تا یکسال گذشته
  7. معاینه پزشکی
  8. پرداخت هزینه ها
  9. دریافت وقت سفارت برای انگشت نگاری

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *