تحصیل در کانادا

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا

دانشجویان فارغ التحصیل مهاجر کانادا در جشن فارغ التحصیلی کلاه خود را بر داشته اند

اگر می خواهید به طور دائم به کانادا مهاجرت کنید، ورود به عنوان یک دانشجوی بین المللی اولین قدم عملی در سفر شما است. از انتخاب مدرسه گرفته تا درخواست مجوز تحصیل و اخذ اقامت دائم نیاز به آگاهی و دقت نظر دارد.

پس از اتمام تحصیلات در کانادا، بسیاری از دانشجویان بین المللی تصمیم می گیرند که به طور دائم به کانادا مهاجرت کنند. خوشبختانه، راه‌های زیادی برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند به اقامت دائم کانادا دست یابند، وجود دارد.

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره مهاجرتی کانادا

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

اقامت دائم کانادا پس از تحصیل

بسیاری از برنامه های مهاجرتی اقامت دائم کانادا به متقاضیانی که با کانادا ارتباط دارند، یا دارای ارتباط با یک استان خاص می باشند یا تجربه کاری کانادا دارد یا مدرک تحصیلی کانادا را دارند امتیاز می دهند. اگر دانشجویان بین المللی کانادایی مهاجرت دائمی به کانادا را انتخاب کنند، از برخی یا همه این مزایا می توانند بهره مند شوند. لطفا توجه داشته باشید که دانشجویان بین المللی در کانادا باید اطمینان حاصل کنند که شرایط مجوز تحصیل خود را در طول اقامت خود نقض نکرده اند. اگر دانشجویی شرایط مجوز تحصیل خود را نقض کند، می تواند درخواست مهاجرتی آینده خود را به خطر بیندازد.

بسیاری از برنامه های مهاجرتی کانادا به مقدار مشخصی تجربه کاری ماهر نیاز دارند و اکثر فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا واجد شرایط درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستند که به آنها اجازه کار در کانادا و کسب این تجربه کاری ارزشمند را می دهد.

روشهای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا

برنامه های مهاجرتی زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در حالی که هر برنامه متفاوت عمل می کند و دارای الزامات فراتر از تکمیل تحصیلات کانادایی است، برنامه های ذکر شده در زیر ممکن است مسیرهای سریعی را برای فارغ التحصیلان بین المللی برای اقامت دائم کانادا فراهم کند

  1. تجربه کار کانادایی
  2. برنامه کارگران ماهر فدرال
  3. برنامه های نامزد استانی
  4. گزینه های مهاجرت کبک
  5. مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی

لازم به ذکر است بسیاری از برنامه‌ها از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا، یعنی سیستم فدرال برای مدیریت درخواست‌های اقامت دائم، اجرا می‌شوند.

 تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم از طریق تجربه کار کانادایی

این برنامه از طریق سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری اجرا می شود. برنامه تجربه کانادا سریع ترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا است. در حالی که طیف وسیعی از فاکتورهای واجد شرایط بودن برای این برنامه وجود دارد، از جمله سن، مهارت زبان، و سطح تحصیلات، یک شرط متمایز این است که متقاضیان ثابت کنند که حداقل 12 ماه تجربه کاری مداوم، تمام وقت و ماهر در کانادا دارند که در سه سال قبل اقدام به دست آمده است یا معادل آن در تجربه کار پاره وقت دارد. هنگامی که یک دانشجوی بین المللی این سطح از تجربه کاری را به دست آورد، ممکن است به یک گزینه عالی مهاجرت تبدیل شود.

تجربه کاری که در طول دوره تحصیل تمام وقت به دست می‌آید جزو شرط تجربه کاری 12 ماهه محسوب نمی‌شود، بنابراین دانشجویان بین‌المللی نمی‌توانند تجربه کاری کسب‌شده در طول برنامه تحصیلی خود را حساب کنند. با این حال، هنگامی که یک دانشجوی بین المللی فارغ التحصیل شد، احتمالاً واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی می شود، که به آنها اجازه می دهد تا تجربه کاری لازم برای واجد شرایط بودن را کسب نمایند.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم از طریق برنامه کارگران ماهر فدرال

ممکن برخی برای برنامه کارگر ماهر فدرال که از طریق سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری اجرا می شود، مناسب باشند. در برنامه کارگر ماهر فدرال بر خلاف کلاس تجربه کانادایی نیازی به داشتن تجربه کاری کانادایی نیست، بنابراین این یک گزینه خوب برای فارغ التحصیلان و دانشجویان بین المللی است که قبلاً تجربه کاری ماهر در خارج از کشور کانادا به دست آورده اند.

برنامه کارگر ماهر فدرال یک برنامه مهاجرتی مبتنی بر شایستگی است که از سیستم امتیاز بندی جامع استفاده می کند و فقط از آن دسته از کاندیداهایی دعوت می کند که دارای رقابتی ترین مشخصات برای درخواست اقامت دائم هستند. اگر یک دانشجوی بین‌المللی شرایط را داشته باشد و در سیستم امتیازدهی نمره بالاتری را کسب نماید، می‌تواند مسیری عالی برای تبدیل شدن به یک مقیم دائم را طی نماید.

لازم به ذکر است که شرکت در برنامه کارگران ماهر فدرال مستلزم آن است که متقاضیان ثابت کنند که حداقل 12 ماه تجربه کاری تمام وقت، مستمر، ماهر، تکمیل شده در هر کشوری، یا معادل آن در تجربه نیمه وقت دارند. برای دانشجویان بین المللی که هرگز وارد نیروی کار نشده اند، این برنامه گزینه خوبی نخواهد بود.

 تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم از طریق برنامه های استانی

هر یک از استان ها و مناطق کانادا برنامه های مهاجرتی خود را اجرا می کنند که برنامه های نامزد استانی (PNP) نامیده می شوند. هر PNP متفاوت عمل می کند، زیرا آنها برای رفع نیازهای آن استان یا منطقه خاص طراحی شده اند. بسیاری از PNP ها متقاضیانی که نوعی ارتباط با آن استان دارند، از جمله تحصیلات قبلی که در استان انجام شده و تجربه کاری که در آن استان به دست آورده اند، ترجیح می دهند. بسته به استانی که یک دانشجوی بین المللی برنامه تحصیلی خود را در آن تکمیل کرده است، ممکن است واجد شرایط درخواست PNP در آن استان باشد.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم از طریق برنامه های مهاجرت کبک

استان کبک سیستم مهاجرتی خود را با الزامات و رویه های متفاوت از بقیه استانها اجرا می کند. با این حال، مانند سایر نقاط کانادا، برنامه های مهاجرتی کبک به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان بین المللی در هنگام درخواست اقامت دائم دارای مزایایی باشند. دو برنامه اصلی اقامت دائم کبک برای دانشجویان بین المللی در کبک طراحی شده است:

برنامه تجربه کبک (PEQ)

این برنامه از دانش آموزان می خواهد که برنامه تحصیلی خود را کامل کرده باشند یا ظرف 6 ماه تحصیلات خود را در یکی از موسسات کبک کامل کنند. برای واجد شرایط بودن برای PEQ، یک دانشجوی بین المللی باید دانش متوسط ​​زبان فرانسوی نشان دهد.

کارگران ماهر کبک (QSW)

این برنامه ممکن است گزینه ای برای دانشجویان بین المللی در کبک باشد که مدرک تحصیلی خود را در کبک تکمیل کرده یا در حال تکمیل هستند. برخلاف برنامه PEQ، QSW الزامی برای مهارت زبان فرانسه ندارد، اما داوطلبان باید حداقل نمره را در برنامه ارزیابی امتیاز کسب کنند.

 تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم از طریق مجوز های کار پس از تحصیل

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی یک برنامه اقامت دائم مستقیم نیست. با این حال، به اکثر دانشجویان بین المللی که از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) فارغ التحصیل شده اند، اجازه می دهد تا پس از دوره تحصیل خود در کانادا بمانند و با هر کارفرمایی در کانادا کار کنند. این تجربه می تواند به فرد کمک کند تا واجد شرایط اقامت دائم کانادا شود، معمولاً از طریق تجربه کار کانادایی (CEC) یا برنامه نامزد استانی (PNP) این کار انجام می شود. لطفاً توجه داشته باشید که همه برنامه های ارائه شده در موسسه آموزشی واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی نیستند.

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره مهاجرتی کانادا

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *