تحصیل در کانادا

مجوز تحصیلی کانادا

دارندگان مجوز تحصیلی کانادا خوشحال در حیاط دانشگاه ایستاده اند

در این مقاله سعی شده است به متداولترین سوالاتی که در زمینه اخذ مجوز تحصیلی مطرح شده است پاسخ داده شود. از جمله اینکه چگونه می توان مجوز تحصیلی  کانادا را دریافت کرد و مراحل و شرایط اقدام در این زمینه چگونه است و اخذ مجوز تحصیلی کانادا چقدر زمان می برد و تحصیل در کانادا چقدر هزینه دارد.

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره مهاجرتی کانادا

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

مجوز تحصیل کانادا چیست؟

مجوز تحصیل کانادا مدرکی است که به شما امکان می دهد در یکی از دانشگاههای کانادا تحصیل نمایید. هنگامی که برای تحصیل در یک موسسه آموزشی پذیرش گرفتید، می توانید برای مجوز تحصیل کانادا اقدام کنید. به یاد داشته باشید که مجوز تحصیلی ویزا نیست.

مراحل درخواست مجوز تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا و درخواست مجوز تحصیلی انجام مراحل ویژه ای مورد نیاز است در این قسمت به توضیح آن می پردازیم.

انتخاب برنامه مناسب

انتخاب برنامه یکی از مهم ترین مراحل درخواست مجوز تحصیل کانادا است. شما باید ابتدا یک برنامه تحصیلی متناسب با سابقه تحصیلی و تجربه کاری خود را انتخاب نمایید. انتخاب درست برنامه شانس موفقیت شما در راه اخذ مجوز تحصیلی بالا می برد.

ارسال درخواست به دانشگاه

پس از تصمیم گیری در مورد برنامه مناسب، باید درخواست پذیرش خود را تهیه و ارسال کنید.  قبل از اینکه  برای مجوز تحصیل اقدام کنید، باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده کانادا را داشته باشید.

 تهیه درخواست مجوز تحصیلی کانادا

پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود، می توانید درخواست مجوز تحصیلی خود را آماد کنید. قبل از ارسال درخواست از یک متخصص مهاجرت تحصیلی بخواهید که آن را بررسی نماید.

ارسال درخواست مجوز تحصیلی به اداره مهاجرت کانادا

برای این کار یک حساب کاربری در وب سایت اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ایجاد کنید و با تهیه اسکن مدارک مورد نیاز، درخواست را به صورت الکترونیکی ارسال کنید.

سفر به کانادا

اگر مجوز تحصیل شما تایید شد، به کانادا سفر کنید. تا زمانی که به یک بندر ورودی کانادا نرسیده اید، مجوز تحصیل در کانادا را دریافت نمی کنید. اگر مجوز شما تایید شود، دولت کانادا برای شما یک معرفی نامه ورود به بندر (ویزای تحصیلی کانادا) صادر می کند. هنگام ورود به کانادا برای دریافت مجوز تحصیلی باید نامه معرفی نامه ورود به بندر (ویزا) را به مسئول مهاجرت ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز تحصیلی کانادا

در زیر لیستی از مدارکی که ممکن است از شما درخواست شود ارائه می گردد.

نامه پذیرش: نامه ای که توسط دانشگاه صادر می شود و پذیرش شما در برنامه تحصیلی دانشگاه را تایید می نماید.

اثبات حمایت مالی: شما باید با ارائه مدارک لازم ثابت نمایید که می توانید هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی (اسکان، غذا و غیره) را برای سال اول خود در کانادا تامین نمایید.

و مدارک شناسایی، مدارک سوابق تحصیلی، مدارک سوابق شغلی، تکمیل فرم ارزیابی سایت، انگشت نگاری

دریافت مجوز تحصیلی کانادا چقدر طول میکشد؟

زمان پردازش مجوزهای تحصیلی متفاوت است. در درجه اول مدت زمانی که طول می کشد بستگی به کشور محل اقامت متقاضی دارد. کوتاه ترین زمان پردازش یک تا دو هفته است. اما مدت زمان بررسی برخی از متقاضیان ممکن است تا شانزده هفته طول بکشد. در واقع زمان پردازش به حجم برنامه های دریافتی بستگی دارد. اگر نزدیک به آغاز سال تحصیلی کانادا درخواست می دهید، ممکن است با تاخیر مواجه شوید.

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *