تحصیل در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

دانشجویان مهاجر کانادا در کنار هم ایستاده اند

تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر سال همچنان در حال افزایش است. بسیاری از آنها پس از پایان تحصیل می توانند در کانادا بمانند.

سال گذشته، کانادا بیش از ۴۰۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی پذیرش کرد. اکثر این دانشجویان از فرانسه، نیجریه، چین، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده، برزیل، ایران، هند و ویتنام بودند.

تنوع دانشجویان بین المللی برای دولت کانادا اولویت دارد. در سال ۲۰۱۹، Building on Success، یک استراتژی آموزش بین المللی جدید (IES) را راه اندازی کرد. دولت کانادا ۱۴۷.۹ میلیون دلار برای این هدف در پنج سال آینده بودجه اختصاص داده است.

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره مهاجرتی کانادا

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

  1. انتخاب یک برنامه تحصیلی مناسب: انتخاب برنامه یکی از مهم ترین مراحل درخواست مجوز تحصیل شما است. شما باید یک مورد قوی برای تحصیل در کانادا در این برنامه خاص انتخاب نمایید.
  2. درخواست برای دانشگاه: پس از تصمیم گیری در مورد یک برنامه تحصیلی مناسب، باید درخواست پذیرش خود را تهیه و ارسال کنید. قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل درخواست دهید، باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده کانادا (DLI) داشته باشید.
  3. درخواست مجوز تحصیلی: با در دست داشتن نامه پذیرش، آماده درخواست برای مجوز تحصیل خود خواهید بود.

کدام دانشگاه کانادا برای من مناسب است؟

کانادا دارای مجموعه ای از موسسات با تخصص های مختلف است. در اینجا فهرستی از سه مورد از شناخته ‌شده‌ترین دانشگاههای کانادا، و شرحی از هر کدام برای کمک به شروع کار بیان می شود.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو احتمالاً یکی از دانشگاههای کانادایی است که قبلاً نام آن را شنیده اید. دانشجویان بین المللی این دانشگاه را برای برتری آکادمیک و زندگی پر جنب و جوش شهر آن انتخاب می کنند. این دانشگاه در مرکز متنوع ترین شهر جهان واقع شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شمالی است. یک انتخاب عالی برای کسانی است که علاقه مند به زندگی در شهری که دسترسی به طبیعت دارد، می باشد. زندگی در ونکوور به معنای دسترسی آسان به فضای باز و زیبا از جمله جنگل، اقیانوس و کوه است.

دانشگاه مونترال

UdeM یکی از دانشگاه های رتبه بالای کانادا است و گزینه ای عالی برای کسانی که علاقه مند به تحصیل به زبان فرانسه هستند! UdeM و مدارس وابسته به آن در شهر مونترال واقع شده اند و هر ساله به ۹۵۰۰ دانشجوی بین المللی خدمات ارائه می دهند.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

در زیر لیستی از اسنادی است که ممکن است از شما درخواست شود اعلام می گردد.

نامه پذیرش: نامه ای که توسط دانشگاه ارسال می شود که پذیرش شما در برنامه تحصیلی شما را تایید می کند.

اثبات حمایت مالی: اثبات اینکه شما پولی برای حمایت از خود و اعضای خانواده دارید. شما باید نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی خود (اسکان، غذا و غیره) را برای اولین سال اقامت خود در کانادا پوشش دهید.

مدارک هویتی: شناسنامه، گواهی ازدواج و گذرنامه.

مجوز تحصیل کانادا چیست؟

مجوز تحصیل کانادا مدرکی است که به شما امکان می دهد در دانشگاهی در کانادا تحصیل کنید. هنگامی که برای تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) پذیرفته شدید، می توانید برای مجوز تحصیل کانادا از طریق اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید.

موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) چیست؟

یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) هر دانشگاهی است که مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی است.

تمام مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا DLI هستند و می توانند دانش آموزان کشورهای خارجی را پذیرش کنند.

همه مدارس بعد از دبیرستان DLI نیستند، بنابراین باید قبل از درخواست، لیست DLIهای دولت کانادا را بررسی کنید.

آیا می توانم در حین تحصیل خانواده ام را با خود بیاورم؟

دانشجویان بین المللی که متاهل هستند یا بچه دارند ممکن است بخواهند خانواده خود را با خود بیاورند.

افسران ویزای کانادا درخواست های مجوز تحصیل را که شامل همراهی اعضای خانواده می شود، بررسی خواهند کرد. باید توجه داشته باشید که قرار دادن اعضای خانواده در درخواست مجوز تحصیل ممکن است بر تصمیم افسر ویزا تأثیر بگذارد.

اگر با خانواده تایید شده باشید، همسر شما می تواند در مدت اقامت در کانادا به صورت تمام وقت کار کند.

آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی در کانادا بمانم؟

کانادا این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند که در صورت تمایل به ماندن در این کشور اقامت دائم داشته باشند.

اجازه کار Post-Graduate Work Permit به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در کانادا بمانند و تا سه سال پس از فارغ التحصیلی کار کنند. پس از یک سال کار در کانادا، فارغ التحصیلان بین المللی ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم باشند.

برای درخواست PGWP، باید ثابت کنید که تمام شرایط مجوز تحصیل خود را رعایت کرده اید. تحصیل باید فعالیت اصلی شما در طول مدت اقامت شما در کانادا بوده باشد.

PGWP معمولاً به مدت زمان تحصیل شما در کانادا اعطا می شود.

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *