تحصیل در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویی که ویزای تحصیلی کانادا گرفته در حال نگاه کردن به دوربین است

ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویانی مانند شما که آماده شروع تحصیل در کانادا هستند پیش بینی شده است. برای آگاهی از اینکه آیا شما شرایط تحصیل در کانادا را دارید، این مقاله را مطالعه فرمایید

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره مهاجرتی کانادا

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  1. بیومتریک (عکس و اثر انگشت)
  2. گواهی عدم سوء پیشینه
  3. داشتن بودجه کافی برای حمایت از خود در طول دوران تحصیل

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویان ایرانی برای دریافت ویزای تحصیلی که به آنها اجازه تحصیل در کانادا را می دهد، باید چه کاری انجام دهند:

  1. می توانید به صورت آنلاین  برای ویزا اقدام کنید. هیچ مرکز درخواست ویزا در ایران وجود ندارد، بنابراین برای گرفتن بیومتریک باید به خارج از کشور سفر کنید بسته به شرایط شما، پس از بررسی درخواست شما، این امکان وجود دارد که برای مصاحبه ویزا دعوت شوید.
  2. دانشجویان ایرانی در طول فرآیند درخواست ویزا باید مشخصات بیومتریک را ارائه دهند. بیومتریک شما اساساً یک شناسه اضافی (مانند اثر انگشت و تصاویر) است که کشورها برای اهداف امنیتی استفاده می کنند.
  3. در طول فرآیند درخواست باید در مصاحبه ویزا شرکت کنید.

مجوز تحصیل از کانادا حداکثر تا طول مدت دوره تحصیلی بعلاوه ۳ ماه معتبر است. برای اینکه بتوانید در تمام طول دوره تحصیلی خود در کانادا بمانید، ممکن است لازم باشد هر سال ویزای خود را تمدید کنید. اگر می خواهید پس از پایان دوران تحصیلی خود در کانادا بمانید، باید برای ویزای دیگری یا تمدید ویزا از طریق اداره مهاجرت اقدام کنید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا

هنگامی که برای ویزای خود درخواست می کنید، یکی از مهمترین چیزهایی که باید ثابت کنید این است که می توانید در طول برنامه تحصیلی از خود حمایت کنید. آنها از شما می خواهند ثابت کنید که اگر قصد تحصیل در هر استانی به جز کبک را دارید، می توانید ماهانه ۸۳۳ دلار کانادا بپردازید، یا اگر قصد تحصیل در کبک را دارید، می توانید ۹۱۷ دلار کانادا پرداخت کنید.

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در یک دانشگاه بین المللی در کانادا مجبور نخواهند بود ثابت کنند که به اندازه کافی انگلیسی متوجه می شوند. این مهارت های زبانی تضمین می کند که می توانید در کلاس های خود موفق شوید و راه خود را در کانادا ادامه دهید.

دانشجویان ایرانی قبل از ورود به کانادا نیازی به تست پزشکی ندارند.

درخواست ویزای تحصیلی کانادا چقدر هزینه دارد

برای درخواست مجوز تحصیل کانادا، باید هزینه ای معادل ۱۵۰ دلار کانادا نیز بپردازید. بسته به وضعیت شما، مقامات کانادایی به شما اجازه می دهند این هزینه را به صورت آنلاین، در محل در مرکز درخواست ویزا یا از طریق حواله بانکی پرداخت کنید.

دانشجویان ایرانی برای ویزای کانادا نیازی به دریافت بیمه درمانی نخواهند داشت.

برای بیومتریک خود باید ۸۵ دلار بپردازید.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول میکشد

حتماً برای درخواست ویزای خود زمان بیشتری در نظر بگیرید. بلافاصله پس از پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود، می توانید درخواست خود را برای مجوز تحصیل کانادا آغاز کنید. پس از درخواست، حدود ۴۲  روز برای تصمیم گیری باید صبر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *