کارآفرینی کانادا

مهاجرت کارآفرینی استانی کانادا

بریدن روبان قرمز افتتاحیه کار آفرینی استانی کانادا

برنامه مهاجرتی کارآفرینی استانی مختص کسانی می باشد که دارای کسب و کار هستند یا مدیران کسب و کار می باشند و می خواهند در کانادا کسب و کار خود را راه اندازی نموده و آن را مدیرت نمایند. برنامه مهاجرتی کانادا از طریق کار آفرینی از جمله برنامه های استانی (PNP) محسوب می شود. تشکیل پرونده در این روش در اداره مهاجرت استانی که قصد مهاجرت به آن را دارید انجام می شود.

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره مهاجرتی کانادا

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

برنامه مهاجرتی کارآفرینی استانی چیست؟

به طور کلی در کار آفرینی شما با تجربه کاری و دانش مدیریتی که دارید و سرمایه ای که با خود می آورید یک کسب و کار را در کانادا راه اندازی می کنید. در این برنامه به شما ویزای کار داده می شود. با این ویزا وارد خاک کانادا می شوید و فقط در استانی که ویزای کار برای آن صادر شده حضور خواهید داشت و ۷۵ درصد زمان شما باید در آن استان سپری شود.

برنامه مهاجرتی کارآفرینی در کانادا توسط هر یک از استان های کانادا به طور جداگانه اجرا می شوند. بدین معنی که هر استان کانادا برنامه های کارآفرینی خود را مدیریت می کند و با توجه به اولویت های اقتصادی خود شرایطی را برای مهاجرت به کانادا از طریق این برنامه مشخص می کند.

برای اقدام از طریق کارآفرینی شما باید سرمایه کافی و تجربه کاری داشته باشید و یک بیزنیس را در یکی از استان های کانادا راه اندازی و مدیریت نمایید. هر یک از استان های نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک برنامه خاص کار آفرینی خود را دارد. فرد متقاضی کارآفرینی در کانادا باید بتواند بیزنس خود را در کانادا مدیریت کند و یا یک بیزینس جدید راه اندازی کند و یا  توانایی خرید یک بیزینس فعال را داشته باشد و بتواند برای شهروندان کانادایی اشتغال آفرینی نماید.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استانی

  1. امکان اخذ اقامت دائم برای فرد متقاضی
  2. اخذ اقامت دائم برای همسر و فرزندان زیر سن قانونی
  3. عدم نیاز به مهارت بالای زبان انگلیسی
  4. احتمال بالای سوده دهی پروژه به دلیل شرایط اقتصادی خوب کانادا

کارآفرید در حال تکمیل پازل شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استانی

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استانی

شرط اصلی این روش مهاجرتی تاسیس یک بیزنس در کانادا است ولی شرایط در هر استان با استان دیگر متفاوت است و روش مهاجرت کارآفرینی هر استانی در مواردی چون نوع ویزای ارائه شده، میزان سرمایه گذاری، شرایط و مدارک مورد نیاز متقاضی جهت تشکیل پرونده منحصر به فرد است. شرایط اساسی که تقریبا در همه استانها وجود دارد از قرار ذیل می باشد:

  1. مالک شدن یک بیزینس در استان مورد نظر ( فرد متقاضی باید بیزینس خود را در کانادا تاسیس و مدیریت کند و یا یک بیزینس جدید در کانادا راه اندازی کند و یا اینکه یک بیزینس فعال موجود در کانادا را خریداری نماید.)
  2. ارائه یک بیزینس پلن که مورد تایید استان مورد نظر برای مهاجرت باشد.
  3. داشتن سابقه مدیریتی در زمینه بیزینس پلن ارائه شده حداقل به میزان ۳ سال که در طول ۵ سال قبل از درخواست ویزا از طریق این برنامه مهاجرتی کسب شده باشد.
  4. داشتن سرمایه کافی متناسب با شرایط استان مورد نظر
  5. استخدام حداقل یک نفر شهروند کانادایی
  6. ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
  7. داشتن دانش زبانی مورد نیاز

برخی از معروف ترین استان‌های کشور کانادا مانند انتاریو، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، نوا اسکوشیا و پرنس ادوارد برنامه‌های کارآفرینی استانی را اجرا می کنند. متقاضی باید شرایط خاص استان مورد نظر را نیز داشته باشد. متقاضی  مهاجرت حائز شرایط کارآفرینی در صورت پذیرفته شدن ویزای کار کانادا دریافت می نماید و متعهد به اجرایی کردن طرح ارائه شده در استان مورد نظر است و سپس می تواند از این طریق برای اقامت دائم کانادا اقدام کند.

بیزینس پلن در برنامه مهاجرتی کار آفرینی استانی چیست؟

بیزینس پلن یک طرح تجاری کامل است که در آن نوع بیزینس و نحوه اقدام آن شرح داده می شود. در واقع بیزینس پلن باید کسب و کار مورد نظر را به طور کامل توصیف نماید و نحوه سود مندی آن را به طور عقلایی توجیه نماید. در بیزینس پلن تمامی ابعاد بیزینس باید به طور دقیق بررسی و به صورت مکتوب ارائه شود. فرد متقاضی مهاجرت از طریق کار آفرینی باید در بیزنس پلن خود بازار هدف خود را مشخص کرده و وضعیت رقبای مربوط به حوزه مورد نظر را مطرح و نحوه رقابت سالم را بیان و چگونگی سود دهی پروژه را شرح دهد.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استانی

  1. ارائه مدارک تحصیلی و سوابق شغلی
  2. ارائه مدارک دال بر حداقل دو سال سابقه فعالیت در زمینه کسب و کار مورد نظر
  3. اثبات تمکن مالی برای سرمایه گذاری
  4. ارائه مدارک هویتی و گواهی عدم سوء پیشینه و سلامت پزشکی

لازم به ذکر است در زمینه مدرک زبان در ابتدا لازم نیست مدرک زبان ارائه دهید ولی در انتهای دوره ۲۰ تا ۲۴ ماه پس از شروع فعالیت در کانادا باید مدرک زبان در حدود نمره ۴ را ارائه دهید.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استانی

روش اقدام از طریق برنامه کار آفرینی بصورت آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری ندارد. مراحل اقدام به شرح ذیل می باشد:

  1. تکمیل فرم IOL به صورت آنلاین و ارسال آن به اداره مهاجرت استان مورد نظر
  2. ارائه بیزینس پلن
  3. شرکت در سیستم امتیاز دهی
  4. شرکت در مصاحبه ( در جلسه مصاحبه درباره انگیزه شما برای کار آفرینی و جزئیات دقیق این برنامه و میزان سرمایه گذاری شما و سایر موارد سوال پرسیده می شود.)
  5. دریافت ویزای کاری دو ساله

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استانی چقدر طول میکشد؟

به طور دقیق نمی توان گفت که اقدام از طریق برنامه مهاجرتی کارآفرینی استانی چقدر زمان می برد. به طور کلی زمانی که شما کلیه مدارک مورد نیاز را به صورت آنلاین به اداره مهاجرت ارسال می نمایید بررسی پرونده شما شروع می شود. با توجه به نوع مدارک و جزئیات آن ممکن است رسیدگی به پرونده و اعلام نتیجه طول بکشد. هر چقدر شرایط شما نسبت به کسانی که از طریق این برنامه مهاجرتی اقدام کرده اند بهتر باشد احتمال قبولی درخواست شما بیشتر است در غیر اینصورت ممکن است درخواست شما رد شود. به طور کلی این برنامه مهاجرتی از زمان درخواست تا صدور ویزا کاری ممکن است بین ۱ الی ۲ سال زمان ببرد. پس از ورود به خاک کانادا شما وظایفی دارید که باید انجام دهید این وظایف حدود ۲۰ تا ۲۴ ماهه است. پس از آن می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید و حدود یک الی یک و نیم سال بعد اقامت دائم شما صادر خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *