مهاجرت سرمایه گذاری کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

گیاه روی دلارهای کاغذی با مفهوم مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

علاوه بر اینکه کانادا یک موقعیت اقتصادی خوب برای ایجاد کسب و کار است برخی افراد که قصد مهاجرت به کانادا دارند، خرید یک بیزینس را مقدمه مهاجرت خود قرار می دهند. بدین طریق که با خرید بیزینس اقدام به اخذ ویزای کار می نمایند و پس از ورود به خاک کانادا از این طریق، در خصوص اخذ اقامت دائم برنامه مهاجرتی مناسب خود را انتخاب می نمایند.

مرکز تخصصی وکالت و مشاوره مهاجرتی کانادا

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس یا Owner-Operator

در برنامه مهاجرتی Owner-Operator  متقاضی یا یک بیزینس فعال در کانادا را خریداری می نماید و یا اینکه یک بیزینس را در کانادا از ابتدا راه اندازی می کند.

در واقعیت امر برنامه Owner-Operator یک برنامه مهاجرتی نیست بلکه برای سرمایه گذاری تهیه و تدوین شده است. با این حال پس از سرمایه گذاری تحت این برنامه در کانادا و گذشت مدت زمان معین تحت شرایط خاص می توان نسبت به مهاجرت و اخذ اقامت دائم اقدام کرد.

در حقیقت دریافت ویزای کار خود به راحتی امکان پذیر نیست و نیاز به دریافت پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی دارد که شرایط خاص و ویژه ای دارد. لذا برخی افراد از طریق سرمایه گذاری در کانادا خود را مالک و گرداننده کسب و کار معرفی می کنند و از طریق همان شرکت برای خود پیشنهاد کار می دهند.

ارزیابی تاثیر بازار کار یا (LMIA) چیست؟

برای استخدام اتباع خارجی، کارفرما باید ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را دریافت کند. LMIA سندی است که توسط Employment and Social Development Canada (ESDC) صادر می شود که به کارفرما اجازه می دهد تا یک کارگر خارجی موقت را استخدام کند.

در برنامه معمولی باید ثابت کنیم که پس از تلاش‌های انجام شده برای استخدام کارگران محلی، هیچ کارمند کانادایی برای این شغل وجود ندارد یعنی باید ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA را دریافت کنیم. در حالی که در برنامه Owner-Operator ، ما از این قانون مستثنی هستیم. زیرا شما می‌خواهید شرکت خود را اداره کنید و نمی خواهید افراد دیگر آن را مدیریت کنند.

ESDC پیشنهاد تجاری شما را به طور کلی بررسی خواهد کرد. اگر افسران وزارتخانه ببینند که کسب و کار شما در کانادا مزایای اجتماعی، فرهنگی یا اقتصادی قابل توجهی به همراه خواهد داشت یا برای شهروندان کانادایی یا مقیم دائمی کانادا شغل ایجاد می کند، درخواست شما تایید می شود.

اگر چندین مالک برای کسب و کار وجود داشته باشد، تنها یک مالک مجاز به دریافت مجوز کار Owner-Operator خواهد بود.

 نحوه خرید بیزینس در کانادا

برای سرمایه گذاری در کانادا و خرید بیزینس باید از کمک متخصص استفاده کرد. انواع بیزینس ها در کانادا وجود دارد از جمله رستوران، پمپ بنزین و کافی شاپ و … ابتدا باید در real state  بیزنس هایی که برای فروش گذاشته شده اند را جستجو نمایید.

پس از انتخاب بیزینس باید از کمک وکیل دادگستری متخصص در این زمینه،  در خصوص سوابق فعالیت بیزینس بررسی های لازم را انجام  دهید.

همچنین باید از کمک یک حسابدار متخصص استفاده نمایید. حسابدار در خصوص دفاتر شرکت، واقعیت فعالیت های شرکت، سود آوری آن توصیه های لازم را می نماید.

روش های خرید بیزینس در کانادا

  • راه اندازی یک بیزینس از نو
  • خرید بیزینس در صنایع کلیدی کانادا مانند آی تی ، غذا، کشاورزی، هوانوردی، معدن، آموزش، توریسم، فیلم سازی.
  • به روز آوری کسب و کارهای قدیمی یعنی شما یک بیزنس قدیمی را خریداری کنید و با خرید تجهیزات جدید آن را به روز رسانی کنید و سود آوری آن را بالا ببرید.

شرایط خرید بیزینس در کانادا در برنامه Owner-Operator

بیزینسی که انتخاب می نمایید باید با سوابق فعالیت و تخصص شما مرتبط باشد. در واقع باید وزارت کار کانادا را متقاعد کنید که شما تخصص و توان لازم را برای مدیریت این بیزینس دارید. شما باید ثابت نمایید که توانایی و قصد موفقیت و پیشبرد بیزینس مورد نظر را دارید.

سوالی که پیش می آید این است موارد مذکور چگونه ثابت می شود؟

  1. از طریق میزان سرمایه گذرای که هزینه می کنید. هر چقدر میزان سرمایه گذاری شما بیشتر باشد نشان دهنده جدی بودن و اهمیت پروژه است.
  2. در صورتی که سابقه فعالیت شما با بیزینس مورد نظر منطبق باشد احتمال موفقیت شما را بالا می برد و نشانه خوبی است.
  3. تحصیلات شما اگر منطبق با بیزینس باشد علامت مثبت است.

در واقع شما باید وزارت کار کانادا را قانع نمایید که بیزینس مورد نظر شما مشارکت بزرگی در اقتصاد کانادا است.

چرتکه طلا و سکه طلا به عنوان سرمایه لازم برای خرید بیزینس در کانادا

حداقل سرمایه برای خرید بیزینس در کانادا

میزان سرمایه گذاری شما به محل سرمایه گذاری شما ارتباط دارد. به طور مثال میزان سرمایه گذاری شما در حالتی که در مرکز شهر بزرگی مثل تورنتو می خواهید سرمایه گذاری کنید نسبت به حاشیه یک شهر دیگر قطعاً باید بیشتر باشد.

به طور کلی میزان سرمایه گذاری رقم مشخص و تعیین شده ای ندارد و در عمل وزارت کار کانادا با توجه به محل سرمایه گذاری شما آن را قابل توجیه تشخیص می دهد یا خیر.

شرایط اخذ اقامت از طریق خرید بیزنیس در کانادا

  1. حداقل یک سال باید سابقه فعالیت در روی بیزینس داشته باشید.
  2. شرکت در برنامه اکسپرس اینتری
  3. داشتن سابقه مدیریتی
  4. حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  5. خرید حداقل 51 درصد یک بیزینس
  6. سرمایه گذاری حداقل به میزان 200000 دلار
  7. حداقل نمره ایلتس
  8. داشتن بیزینس پلن

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

یک تبعه خارجی که برای مجوز کار Owner-Operator درخواست می‌کند، می‌تواند به طور موقت برای راه اندازی یک کسب و کار به کانادا بیاید.

مزیت دیگر مجوز کار Owner-Operator این است که یک تبعه خارجی می تواند امتیازات بیشتری را تحت سیستم رتبه بندی جامع اکسپرس اینتری (CRS) کسب کند. یک تبعه خارجی که دارای مجوز کار Owner-Operator بر اساس LMIA در موقعیت مدیر ارشد (NOC 00) است، می تواند 200 امتیاز اضافی کسب کند. در بیشتر موارد، کسب این 200 امتیاز اضافی باعث می‌شود که یک تبعه خارجی از بین کاندیداهای اکسپرس اینتری انتخاب شود. بنابراین دارنده مجوز کار در نهایت می تواند به کانادا مهاجرت کند و مقیم دائم شود.

معایب برنامه Owner-Operator برای اخذ اقامت دائم:

برای خرید یا راه اندازی بیزینس در برنامه   Owner-Operator باید 51 درصد بیزینس متعلق به شما باشد. در حالی که برای درخواست ورود به اکسپرس اینتری اگر job offer   در دست دارید نباید مالک بیش از 10 درصد آن بیزینس باشید. لذا اگر مدارک شما خواسته شود شما با دارا بودن بیش از 51 درصد، حائز شرایط دریافت اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس اینتری نخواهید بود. به همین جهت برنامه های سرمایه گذاری دیگر مثل کارآفرینی استانی و استارتاپ برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم بیشتر توصیه می شود.

جهت دریافت مشاوره با شماره تلفن زیر

تماس حاصل فرمایید

۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۹  (۲۰ خط ویژه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *